سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسیج محلات

مدت زمان است که مردم از طرح صالحین سخن می گویند بویژه در روستایمان، اما اطلاعات ضد و نقیضی به گوشها می رسد و هر کسی تعبیری از آن دارد. نوجوانان و جوانان روستایمان نیز در این طرح شرکت دارند. اما به راستی طرح صالحین چیست و  اجرای آن در روستایمان چگونه صورت می گیرد؟ اطلاعات کاملتر را از فرهاد رجبی عضو  طرح صالحین روستا  جویا شدیم.

طرح صالحین،اهداف واجای آن در روستاطرح صالحین،اهداف واجای آن در روستاطرح صالحین،اهداف واجای آن در روستا

حال نگاهی بیاندازیم به روند اجرایی طرح صالحین در روستای بائوده علیاءو آقای فرهاد رجبی که خود اعضای طرح صالحین روستایمان است. 

ایشان در گفتگو با وبلاگ بسیج محلات، پس از پایان یکی از جلسات طرح صالحین که با حضور جمعی از نوجوانان روستا در مسجد صاحب الزمان(عج) ایمن آباد برگزار شد عنوان نمودند:

این طرح از سال 1390 در روستا اجرایی شد و پس از آموزش و گذراندن دوره سه روزه مقدماتی و تکمیلی سرگروه های محترم در آمل،محمودآباد و رامسر، و در بخش مربیگری که در شهرمشهد مقدس طی شش روز برگزار شد، پس از ثبت نام نوجوانان روستا ،طرح صالحین این روستا به طور رسمی کارش را  آغاز نمود.

ایشان در ادامه افزودند:گروه های مختلفی می توانند در طرح صالحین شرکت کنند از کودکان و نوجوانان گرفته تا آنانی که سن و سالی از آنان گذشته است،از تحصیلکرده گرفته تا بازاری و کشاورز، آنهم  با حلقه های گوناگون، که ابتدا با نوجوانان آغاز نمودیم.

 ایشان با توجه به اینکه بحث جلسه امشب طرح صالحین را، تدبر و تفکر در قرآن اعلام نمودند،در مجموع محوریت و اساس مسایل مطرح شده در جلسه طرح صالحین را  قرآن، نهج البلاغه و اهل بیت(ع) عنوان کردند. در این جلسات، در خصوص مسایل اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز، با توجه به شرایط روز روستا و کشورمان  و آسیبهای موجود در این زمینه، پرداخت می شود.

این جلسات که هر هفته یکبار در شبهای سه شنبه در  مسجد  روستای بائوده علیاء برگزار می شود.

ایشان سهل انگاری و بی توجهی بعضی از والدین روستا را نسبت به، نیاز جدی به  آموزش مسایل دینی بسیار خطرناک خواندند و آن گونه که در این ساعت از شب به کلاسهای زبان انگلیسی، ورزش، غذای جسم و مهمانی آنان بها داده می شود به غذای روح و رشد فرهنگ دینی فرزندانشان، بها داده نمی شود. ایشان از بعضی از خانواده هایی که  تعدادشان زیاد هم نیست  گلایه نمودند که به این نیاز اساسی فرزندانشان توجه نموده و  و در این زمینه اولویت بندی نمایند.

فرهاد رجبی یکی از اعضای طرح صالحین روستای بائوده علیاء، در پایان عنوان کردند: 

اگر انسان بخواهد به آرامش دست یابد، باید همیشه با خدا باشد و آرامش انسان با یاد خداست و این مهم با معرفت دینی و عمل به آن  حاصل می شود.والسلام وعلیکم والرحمه ا... وبرکاته




موضوع مطلب :


جمعه 91 دی 29 :: 12:31 عصر :: نویسنده : عابد اسماعیل زاده