سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسیج محلات

معرفی پایگاه مقاومت بسیج شهید فتح ا... اکبرزاده
پایگاه شهید اکبرزاده روستای بائوده علیاء زیر نظر حوزه مقاومت بسیج 05حضرت عیسی(ع) میباشد.
این پایگاه به نام یکی از شهدای جنگ تحمیلی مزّین شده است (شهید فتح الله اکبرزاده). این پایگاه در تمام عرصه ها و فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، سیاسی و عملیاتی شهرستان محمودآباد فعال بوده و برنامه های آن در تمامی طول سال برقرار می باشد.فرماندههان عزیزی دراین پایگاه زحمت کشیدند.وجا دارد نامی ازاین زحمت کشان در این صفحه برده باشیم.جناب آقای حاج مهدی مهدوی وجناب آقای شیرزاد عبدی که واقعا زحمات زیادی برای این پایگاه کشیدند.
 
فعالیت های پایگاه:

- یکی از فعالیت های پایگاه در سطح گسترده پیام رسانی از طریق سامانه صبا پیامک میباشد که در تمام مراسمات فرهنگی ، سیاسی و مذهبی پیام فرستاده و آماده ارسال می باشد

- شرکت پرشور اعضای پایگاه در نماز سیاسی عبادی جمعه

- برگزاری منظم کلاس های حلقه های صالحین در دو گروه اعضای فعال  و اعضای عادی در روز های سه شنبه هر هفته.
- برگزاری یادواره شهدا.
- تجلیل از خانواده های شهدا در مناسب های مختلف.
- فعالیت های سایبری و جنگ نرم و راه اندازی سایت و وبلاگ توسط بسیجیان اعضای شورای پایگاه .
- برگزاری مراسمات عید نیمه شعبان و غدیر خم. -
- برگزاری اردو های تفریحی، فرهنگی، تربیتی و آموزشی توسط بسیجیان پایگاه شهید اکبرزاده و شورای پایگاه .
- برگزاری منظم جلسات شورای پایگاه و بررسی مسائل روز فرهنگی، سیاسی و اجتماعی.
- جذب و سازماندهی بسیجیان .
- برگزاری مسابقات قرآنی و وصیت نامه امام خمینی (ره)
- اجرای برنامه های بزرگداشت هفته بسیج و هفته دفاع مقدس.
- برگذاری تورهای ایست بازرسی و پذیرائی به مناسبت هفته بسیج.
- نصب بنر و پلاکارد در سطح روستا سرعین به مناسبت های مختلف.
- جذب بسیجیان فعال تحصیل کرده و سازماندهی ایشان به عنوان شورای پایگاه.

-معرفی اعضای فعال بسیج به عنوان سرگروه جهت آموزش سرگروهی طرح صالحین.
اسامی تعدادی از شهدا این پایگاه واین روستا:


1-شهید فتح الله اکبرزاده
2- شهید   کاظم عبدی
3-شهید بهرام برزگر
4-شهید رجبعلی نصیری
5-شهید صدرالله اسماعیل زاده
6-شهیدعلی اکبر اسماعیل زاده


معرفی مسئولین پایگاه: 

1-جانشین1فرمانده پایگاه:آقای مختار حسین زاده
2-جانشین 2فرمانده:آقای جواد  حسن زاده
3-مسئول نیرو ی انسانی:آقای جابر حسن زاده
4-مسئول عملیات:آقای مهرداد محمدی
5-مسئو ل  فرهنگی سیاسی:آقای اکبر علیزاده
6-مسئول طرح وبرنامه نویسی:آقای سهیل عبدی
7-مسئول تایید صلاحیت:آقای کامران حیدری
8-مسئول سازندگی:آقای فرهاد رجبی
9-مسئول علمی پژوهشی:آقای قدرت الله برزگر
10-مسئول اردویی:آقای قاسم علیزاده
11-مسئول تربیت وآموزش:آقای سید هاشم هاشمی


سخنی با مسئولان :
از آن جایی که در زمانه ای واقع شده ایم که دشمنان ما با صرف بودجه های کلان سعی در ربودن فرهنگ اسلامی و جایگزین کردن فرهنگ غرب را دارند و با توجه به اینکه بسیجیان در تمامی عرصه های 30 ساله انقلاب اسلامی حضوری پر رنگ و موثر داشته اند خواستار توجه بیشتر مسئولین محترم به مقوله کار فرهنگی و بها دادن به جوانان و پایگاه های بسیج می باشیم. در ضمن این پایگاه آماده شنیدن تمام نقطه نظرات در رابطه با همایش  و فعالیت های سالانه مربوط به خود می باشد و با آغوش گرم پذیرای مسئولین دلسوز و جوانان مشتاق به کار فرهنگی می باشد.




موضوع مطلب :


جمعه 91 دی 29 :: 3:22 عصر :: نویسنده : عابد اسماعیل زاده

آشنایی اجمالی با طرح صالحین  (الف)
نیروی مقاومت بسیج
1. پیشگفتار:

به منظور حراست از دستاوردهای نظام مقدس اسلامی و مقابله با جنگ نرم سازمان بسیج مستضعفین از ابتدای سال جاری طرح بزرگ صالحین را در نیمی از پایگاه های مقاومت بسیج محلات به مرحله اجرا درآورده است. در این طرح با تغییر رویکرد تجهیزات محوری به انسان محوری، سعی خواهد شد کادر سازی مدیریتی لازم برای اداره آینده کشور از میان جوانان و نوجوانان مسجدی صورت پذیرد.
همچنین در این طرح حلقه های تربیتی با محوریت مربیان توانمند و خبره در مساجد تشکیل می شود و انتقال معارف دینی و بصیرت دهی به افراد جزء ارکان اصلی و اساسی به شمار می آید.


2. برخی رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که مبنای برنامه ریزی تربیتی در طرح صالحین می باشد عبارتند از:

  • ایمان کمتر در کلاس بدست می آید، بیشتر از همه در رفتارها و در سوق آنها به نماز، عبادت، ذکر، تضرع و توسل به دست می آید.
  • جوانها، از معارف بلندی که جزء بهترین آنها آثار شهید مطهری است حتما استفاده کنید.
  • یک مجموعه فکری درست بکنید، از آدمهای مطمئن یک مجموعه اندیشه ورز.
  • بهره گیری از نیروهای عاطفی در فعالیت های عقلی
  • جوانان اول باید احساس مسئولیت کنند، مثل پرکاهی در امواج حوادث نباشند.
  • ای بسا با تشکیل کلاس، معلومات فرد را از دین بالا می بریم، در حالی که ایمان او بیشتر نشده است. باید معلومات دینی هم بالا برود.
  • باید آنچنان خود را بسازید که مثل شمعی پروانه ها را به دور خود جمع کنید.
  • بسیجی می تواند محور باشد، بیست نفر را به دور خود جلب کند.
  • انسان برجسته در میدان رزم، دارای بنیه فرهنگی، خود جوش در عرصه سیاست، توانا در تبلیغ دین، باید اینگونه افراد درست کنید.

3. دیدگاه فرمانده کل سپاه پاسداران سردار جعفری در خصوص طرح صالحین

طرح صالحین اقدامی محوری، عمده و اساسی رده های نیروی مقاومت بسیج در راستای ارتقاء سطح کیفی معنویت و بصیرت بسیجیان می باشد و این همان 70 درصد کار مهم است که باید در سطح گسترده بسیج انجام شود. ازنظر ما طرح صالحین با تمام ظرافت هایی که دارد مهمترین مأموریت فرهنگی و معنوی ما می باشد.

4. چگونگی اجرای طرح صالحین

اجرای طرح با تشکیل حلقه های تربیتی به تعداد 15 تا 20 نفر در مسجد شکل می گیرد که یک نفر مربی مطالب مربوط به مسائل تربیتی و سایر موضوعات روز را به افراد ارائه می دهد.
مباحث بصورت مباحثه طرفین پیش می رود و افراد هر سوالی داشته باشند از استاد یا مربی می پرسند و پاسخ سوالات خود را در یک فضای دوستانه و صمیمی دریافت می نمایند و در نهایت تمامی مباحث و مطالب با هدایت و راهنمایی استاد جمع بندی می شود. مهم ترین رکن طرح ، ارتباط مربی یا استاد با اعضای گروه به صورت یک حلقه متصل در فضای خارج از جلسه می باشد و در این صورت است که حلقه تربیتی مفهوم پیدا می کند. بهترین حلقه تربیتی آنست که مربی در هر شرایطی بتواند با گروه به سهولت در ارتباط باشد و با آنها ارتباط معنوی و عاطفی داشته و کارهای تربیتی خود را دنبال کند.


5. برخی اهداف طرح صالحین
  • تعالی معنوی توأم با رشد ایمان آگاهانه و بصیرت بسیجیان
  • تعلیم و تربیت مدیران و مربیان شایسته و کارآمد در عرصه های مختلف تربیتی، فرهنگی و ...
  • تقویت باور های دینی و توسعه اخلاق و رفتارهای اسلامی در میان آحاد بسیجیان ...
عناصر اصلی مجری طرح در پایگاه های مقاومت بسیج در مساجد عبارتند از:
  • امام جماعت مساجد
  • فرمانده پایگاه
  • مربیان تربیتی
6. مراحل انجام طرح صالحین
  • مرحله اول: جذب
  • مرحله دوم: تثبیت
  • مرحله سوم: رشد و سازماندهی

7. پیشینه اجرای طرح صالحین

این طرح برگرفته از تشکیل حلقه های تربیتی و معرفتی در مساجد صدر اسلام می باشد که طی سه دهه گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از مساجد فعال فرهنگی کشور صورت پذیرفته است. طراح اصلی این طرح در وهله اول جوانان با انگیزه و آرمان گرای شهر شهید پرور اهواز به شمار می آیند که فعالیت های تربیتی فراگیر و گسترده ای را در اکثر مساجد این شهر اجرا و به گونه ای در زمینه جذب جوانان و نوجوانان موفق عمل کرده اند که در برخی مساجد این شهر در هر نوبت نماز جماعت بالغ بر 600 جوان و نوجوان شرکت می کنند.
ثبات قدم و عزم و اراده جدی فعالان فرهنگی مساجد اهواز در ادامه باعث شد که این طرح به عنوان طرح استراتژیک نیروی مقاومت بسیج در مقابله با جنگ نرم در کلیه پایگاه های مساجد محلات کشور به مرحله اجرا درآید.


مخاطبان طرح:

اصلی ترین مخاطبان طرح صالحین متربیان حلقه های تربیتی (درابتدا جوانان و نوجوانان علاقه مند هر محله) می باشند. اما برای اجرای طرح صالحین می توان کلیه رده های سنی شامل کودک، نوجوان، جوان، بزرگسالان و حتی افراد مسن را در حلقه های تربیتی قرار داد.

 

 




موضوع مطلب :


جمعه 91 دی 29 :: 2:59 عصر :: نویسنده : عابد اسماعیل زاده

 هدف طرح صالحین زمینه‌سازی برای تربیت نیروی صالح به منظور اداره جهان در دراز مدت است.

خبرگزاری فارس: هدف طرح صالحین زمینه‌سازی برای تربیت نیروی صالح است

 

قاسم علیزاده افزود: کمبود نیرو نباید ما را نگران کند، همانطور که حاصل تلاش‌های 13 ساله پیامبر اکرم (ص) در مکه تربیت 200 نفر مسلمان بود.

علیزاده ابراز داشت: رفتارهای ما با مردم، جوانان و نوجوان باید مهربانانه، دلسوزانه و همراه با محبت و خوشرویی باشد.

وی عنوان کرد: با اخلاق تند و بدخلقی کار فرهنگی پیش نمی‌رود، ما نباید به بهانه انجام یک واجب، چند منکر را انجام دهیم و به اسم اسلام و دفاع از ولایت‌فقیه جوانان را از ولی‌فقیه و امام دور کنیم.

علیزاده تصریح کرد: طرح صالحین اهداف بزرگی از جمله هدایت نسل جوان و گذاشتن دست جوانان در دستان مبارک امام زمان (عج) دارد که گرگ‌ها طمع نکنند.

وی افزود: اگر ما کوتاهی کنیم دشمن بیدار است، قلب کودک مثل زمین خالی است و هر‌کس زمین را احیا کند، مالک است، حال این مالک می‌تواند متدینان و مؤمنان یا دشمنان و منافقان باشند.

  قاسم علیزاده گفت: برای تربیت فرزندانمان باید روح الهی را در آنها تقویت کنیم و این امر تنها با ارتباط عاشقانه با خداوند و اقامه نماز محقق می‌شود.

 




موضوع مطلب :


جمعه 91 دی 29 :: 12:47 عصر :: نویسنده : عابد اسماعیل زاده

مدت زمان است که مردم از طرح صالحین سخن می گویند بویژه در روستایمان، اما اطلاعات ضد و نقیضی به گوشها می رسد و هر کسی تعبیری از آن دارد. نوجوانان و جوانان روستایمان نیز در این طرح شرکت دارند. اما به راستی طرح صالحین چیست و  اجرای آن در روستایمان چگونه صورت می گیرد؟ اطلاعات کاملتر را از فرهاد رجبی عضو  طرح صالحین روستا  جویا شدیم.

طرح صالحین،اهداف واجای آن در روستاطرح صالحین،اهداف واجای آن در روستاطرح صالحین،اهداف واجای آن در روستا

حال نگاهی بیاندازیم به روند اجرایی طرح صالحین در روستای بائوده علیاءو آقای فرهاد رجبی که خود اعضای طرح صالحین روستایمان است. 

ایشان در گفتگو با وبلاگ بسیج محلات، پس از پایان یکی از جلسات طرح صالحین که با حضور جمعی از نوجوانان روستا در مسجد صاحب الزمان(عج) ایمن آباد برگزار شد عنوان نمودند:

این طرح از سال 1390 در روستا اجرایی شد و پس از آموزش و گذراندن دوره سه روزه مقدماتی و تکمیلی سرگروه های محترم در آمل،محمودآباد و رامسر، و در بخش مربیگری که در شهرمشهد مقدس طی شش روز برگزار شد، پس از ثبت نام نوجوانان روستا ،طرح صالحین این روستا به طور رسمی کارش را  آغاز نمود.

ایشان در ادامه افزودند:گروه های مختلفی می توانند در طرح صالحین شرکت کنند از کودکان و نوجوانان گرفته تا آنانی که سن و سالی از آنان گذشته است،از تحصیلکرده گرفته تا بازاری و کشاورز، آنهم  با حلقه های گوناگون، که ابتدا با نوجوانان آغاز نمودیم.

 ایشان با توجه به اینکه بحث جلسه امشب طرح صالحین را، تدبر و تفکر در قرآن اعلام نمودند،در مجموع محوریت و اساس مسایل مطرح شده در جلسه طرح صالحین را  قرآن، نهج البلاغه و اهل بیت(ع) عنوان کردند. در این جلسات، در خصوص مسایل اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز، با توجه به شرایط روز روستا و کشورمان  و آسیبهای موجود در این زمینه، پرداخت می شود.

این جلسات که هر هفته یکبار در شبهای سه شنبه در  مسجد  روستای بائوده علیاء برگزار می شود.

ایشان سهل انگاری و بی توجهی بعضی از والدین روستا را نسبت به، نیاز جدی به  آموزش مسایل دینی بسیار خطرناک خواندند و آن گونه که در این ساعت از شب به کلاسهای زبان انگلیسی، ورزش، غذای جسم و مهمانی آنان بها داده می شود به غذای روح و رشد فرهنگ دینی فرزندانشان، بها داده نمی شود. ایشان از بعضی از خانواده هایی که  تعدادشان زیاد هم نیست  گلایه نمودند که به این نیاز اساسی فرزندانشان توجه نموده و  و در این زمینه اولویت بندی نمایند.

فرهاد رجبی یکی از اعضای طرح صالحین روستای بائوده علیاء، در پایان عنوان کردند: 

اگر انسان بخواهد به آرامش دست یابد، باید همیشه با خدا باشد و آرامش انسان با یاد خداست و این مهم با معرفت دینی و عمل به آن  حاصل می شود.والسلام وعلیکم والرحمه ا... وبرکاته




موضوع مطلب :


جمعه 91 دی 29 :: 12:31 عصر :: نویسنده : عابد اسماعیل زاده

 

اعضای گروههای صالحین و فعال بسیج پایگاه شهید اکبرزاده روستای بائوده علیاء با هدف تقویت باورهای دینی به اردوی تفریحی  اعزام شدند.

مسئول فرهنگی سیاسی پایگاه مقاومت بسیج شهید اکبرزاده روستای بائوده علیاء روز دوشنبه گفت: 30تن از بسیجیان به منظور حفظ و انسجام و ارتقای روحیه نشاط به اردوی فرهنگی، تفریحی، اعزام شدند.

?اکبر علیزاده ارتقاء معرفت و بصیرت و تقویت روحیه همکاری و تعاون و تعلیم پذیری و اعتماد به نفس و خودباوری را از دیگر دلایل برگزاری این اردو دانست و افزود: غنی سازی اوقات فراغت و تقویت انگیزه حفاظت و صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن از مهمترین اهداف برگزاری اردوهای تفریحی  است.

مسئول فرهنگی سیاسی بسیج پایگاه شهید اکبرزاده با اشاره به برنامه های اجرایی این اردو اظهار داشت: ارائه آموزش های علمی و عملی به گروه های صالحین، توزیع بسته های فرهنگی و بازدید از اماکن فرهنگی  از دیگر برنامه های این اردو بوده است.

                                                                                                                                              اردوی طرح صالحین دیماه 1391اردوی طرح صالحین دیماه 1391                                                                




موضوع مطلب :


جمعه 91 دی 15 :: 2:28 عصر :: نویسنده : عابد اسماعیل زاده

برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در روستای بائوده علیاء

برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدا... الحسین در دهه اول محرم به همت بسیجیان پایگاه شهید اکبرزاده،اهالی محترم روستا،در حسینه ی روستای بائوده علیاءبرگزار گردید.

درایام محرم اباعبدالله الحسین،بسیجیان پایگاه وهچنین شورای اسلامی محل ودهیاری پرتوان وبسیجی روستا،باجلسه در پایگاه شهید اکبرزاده باحضور خانواده های محترم شهداءتصمیم گرفتند تا تمثال مبارک شهدای گرانقدر را در سطح روستا درقالب تابلوی شهید نصب کنند.

نصب تابلوی شهید

نصب تابلوی شهید


نصب تابلوی شهیدنصب تابلوی شهید




موضوع مطلب :


یکشنبه 91 دی 3 :: 3:59 عصر :: نویسنده : عابد اسماعیل زاده

سهیل عبدی سرگروه طرح شجره طیبه صالحین وشورای پایگاه بسیج گفت:

همزمان با  شهادت امام زین العابدین(ع) این اردو با حضور سی  نفر از برادران بسیجی عضو حلقه های صالحین پایگاه مقاومت شهید اکبرزاده بائوده علیاء  با هدف حفظ انسجام و تشویق فعالین شرکت کننده در حلقه‌های صالحین و ایجاد انگیزه برای سایر بسیجیان برای حضور در حلقه صالحین به مدت 1 روز  در امامزاده کیامیثابن کاظم  برگزار گردید.
از جمله برنامه های اجرایی در این اردو ضمن زیارت حرم
امامزاده کیامیثابن کاظم  میتوان  به شرکت برادران در دعای پر فیض کمیل،زیارت عاشوراء ،برگزاری مراسم محفل انس با قرآن ،شرکت در کلاس حرم شناسی با هماهنگی و حضور جناب آقای قدرت الله برزگر از مربیان بصیزتی درصحن مطهر امامزاده و همچنین شرکت در حلقه های معرفتی اشاره کرد.                         اردوی طرح صالحین.اردوی طرح صالحین   اردوی طرح صالحین




موضوع مطلب :


یکشنبه 91 دی 3 :: 3:32 عصر :: نویسنده : عابد اسماعیل زاده


مختار حسین زاده جانشین پایگاه شهید اکبرزاده روستای بائوده علیاء گفت:رزمایش دو روزه دفاع از کوی و برزن در سطح شهرستان محمودآباد با حضور جمع کثیری از بسیجیان در مسجد روستای تلیکسر برگزار شد. در این رزمایش در روز اول بسیجیان با حضور در مسجد روستای تلیکسر از جزییات مربوط به عملیات توسط فرماندهان آگاهی یافته و پس از آن در روز دوم با تقسیم شدن به دسته های مختلف به انجام عملیات موفق آمیز دست زده و توانستند دشمن فرضی را از سطح شهرستان بیرون برانند.

در این رزمایش که بسیجیان حوزه‌های مختلف شهر و روستاها حضور داشتند، مانور آزمایشی برای شناخت میزان آمادگی در برابر تهدیدات دشمن به نمایش درآمد و گردان‌های مختلف بسیج محمودآباد در کنار گذرغربی این شهرستان بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده، دفاع از کوی و برزن را تمرین کردند.

در پایان نیز با حضور نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس و مسئولان شهری اعم از فرماندار و امام جمعه از تلاش‌های مجموعه بسیج این شهرستان تقدیر شد.

 




موضوع مطلب :


یکشنبه 91 دی 3 :: 2:58 عصر :: نویسنده : عابد اسماعیل زاده